ΕΡΩΤΗΣΗ: Πριν από 10 μήνες έκανα ένα μονοχρωματικό τατουάζ (μαύρο) και έχω την εντύπωση οτι οι χρωστικές μου δημιουργούν αλλεργίες (πριν από 5 μήνες έπαθα δερματίτιδα από βαφή μαλλιών και πριν από δερματίτιδα στο πρόσωπο μετά από θεραπεία με οξέα). Αν το αφαιρέσω χειρουργικά ή με laser οι αλλεργίες θα φύγουν? και 2ο πώς μπορώ να δω αν όντως μου έχει δημιουργήσει αλλεργία η χρωστική;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Η περίπτωση να σας έχει δημιουργηθεί αλλεργία μετά το τατουάζ είναι υπαρκτή. Το είδος αυτό της αλλεργίας προκαλεί δερματίτιδα εξ επαφής σε οποιαδήποτε ουσία περιέχει το συγκεκριμένο αλλεργιογόνο, στο οποίο έχετε ευαισθητοποιηθεί (πιθανώς μέσω του τατουάζ).

Αν θέλετε να διερευνήσετε την υπόθεση της αλλεργίας (να βρείτε την υπεύθυνη ουσία, ώστε να ξέρετε τι να αποφεύγετε), θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον αλλεργιολόγο. Αυτός θα σας υποβάλει σε μια εξέταση που λεγεται patch test (ειδικά αυτοκόλλητα που τοποθετούνται στην πλάτη): χρησιμοποιώντας κάποια κλασικά αλλεργιογόνα, που προκαλούν παρόμοια συμπτώματα στους περισσότερους ασθενείς, αλλά και το ίδιο το μελάνι του τατουάζ (αν μπορείτε να προμηθευθείτε λίγο), μπορείτε να έχετε την απάντηση.

Δυστυχώς, αν το τατουάζ ήταν η ‘πηγή’ που δημιούργησε την αλλεργία, δεν είναι απαραίτητο ότι η αφαίρεσή του θα γυρίσει το χρόνο πίσω. Μπορείτε όμως να γνωρίζετε τι θα πρέπει να αποφεύγετε στο μέλλον για να αποφύγετε τις εξάρσεις της δερματίτιδας εξ επαφής.

Αν θέλετε, συμβουλευτείτε και τις απαντήσεις συναδέλφου σε 2 παρόμοιες ερωτήσεις εδώ και εδώ.

Για την ομάδα του allergikos.gr,

 

Σάββας Σαββατιανός,

Αλλεργιολόγος

 

 

 

Scroll To Top