ΕΡΩΤΗΣΗ: Είμαι 55 χρονών. Πριν από 15 περίπου χρόνια μου εμφανίστηκε αλλεργικό άσθμα, για το οποίο κάνω θεραπεία με Symbicort και κατά διαστήματα παίρνω Singulair. Η κατάσταση είναι ελεγχόμενη όσον αφορά το άσθμα. Στο διάστημα αυτό είχα αρκετές φορές συμπτώματα αλλεργικής ρινίτιδας. Τα τελευταία 1-2 χρόνια τα συμπτώματα της ρινίτιδας είναι πιο έντονα. Το βασικό σύμπτωμα είναι το μπούκωμα της μύτης, το οποίο γίνεται πολύ έντονο κατά την διάρκεια του ύπνου, με αποτέλεσμα να έχω κακή ποιότητα ύπνου και παίρνω κορτιζονούχα σπρέι. Τι με συμβουλεύετε; Ευχαριστώ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Υπάρχουν 2 πράγματα που θα πρέπει να κάνετε:

α) Να συμβουλευτείτε το γιατρό σας για τη φαρμακευτική αγωγή που μπορείτε να παίρνετε. Αυτή βασίζεται κατά κύριο λόγο στα αντιισταμινικά σκευάσματα και τα κορτιζονούχα σπρέι για τα μύτη, τα οποία βελτιώνουν ή και εξαφανίζουν τα συμπτώματα της ρινίτιδας κατά τη διάρκεια της ‘αλλεργικής’ περιόδου.

β) Να υποβληθείτε σε δερματικές δοκιμασίες νυγμού, ώστε να εντοπίσετε τα υπεύθυνα αλλεργιογόνα για το άσθμα και τη ρινίτιδά σας. Αυτό έχει νόημα, ώστε να εξετάσετε αν είστε κατάλληλος ασθενής για υπογλώσσια ή υποδόρια ανοσοθεραπεία. Αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις, μπορείτε με την ανοσοθεραπεία να ωφεληθείτε σε μεσο-μακροχρόνια βάση, μειώνοντας τόσο τα συμπτώματα, όσο και τη συμβατικη φαρμακευτική αγωγή που χρειάζεται να παίρνετε, αλλά και επιβραδύνοντας την εξέλιξη της αλλεργίας ως φαινόμενο.

Περισσότερα για την ειδική ανοσοθεραπεία μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Για την ομάδα του allergikos.gr

Σάββας Σαββατιανός,

Αλλεργιολόγος

Print Friendly, PDF & Email
Scroll To Top