δοκιμασίες επικολλησης (patch test)

Γεια σας! Κατά καιρούς έκανα διάφορες τεχνικές εργασίες στα νύχια των χεριών μου. Τον Οκτώβριο που μας πέρασε ξαφνικά και ενώ ήταν βαμμένα με ένα απλό μανό τα νύχια μου άρχισαν να με πονάνε, τα ξέβαψα και ο πόνος υποχώρησε μέχρι που πέρασε σε μια με δύο μέρες. Ρώτησα ένα δερματολόγο και μου είπε ότι δεν θα είναι τίποτα, τυχαίο γεγονός. Μετά από μέρες τα ξαναέβαψα με αποτέλεσμα να με ξαναπονέσουν πολύ. Τα ξέβαψα με πολύ δυσκολία από τους πόνους και παρατήρησα ότι είχαν από μέσα μια ερυθρότητα. Μετά από λίγες μέρες και ενώ πόναγαν άρχισαν να μαυρίζουν και να ξεκολλάνε από μπροστά. ‘Εκοβα λίγο λίγο ώσπου έφτασε περίπου στη μέση της βάσης και δεν ξεκόλλαγε άλλο αλλά το χρώμα ήταν χάλια και οι πόνοι πολύ ισχυροί. Μου δώσανε φάρμακα γιατί πίστεψαν οτί ήταν μύκητες και μια αλοιφή με κορτιζόνη και έτσι πέρασαν οι πόνοι. Το Πάσχα είπα να τα βάψω για μια μέρα αλλά αυτό ήταν η αρχή του κακού για μια ακόμα φορά. Μια μέρα βαμμένα και μόλις τα ξέβαψα ξεκίνησαν οι πόνοι και ξεκόλλησαν τα δύο άλλα. Πονάνε όλα και είμαι με αλοιφή κορτιζόνης. Αυτή την φορά έβγαλα και δυο εξανθήματα στον λαιμό και μου δώσανε αντιισταμινικό χάπι σε συνδυασμό με την αλοιφή. Μου είπαν ότι είναι αλλεργία. Εγώ νιώθω να να μου καρφώνουν βελόνες όταν ακουμπάω κάπου. Ευτυχώς με την αλοιφή δεν με πονανε. Θέλω να απαλλαγώ από αυτό το πράγμα. Σας παρακαλώ πείτε μου τι να κανω; Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία. Από την περιγραφή των συμπτωμάτων σας φαίνεται να είστε αλλεργική σε κάποιο χημικό συστατικό που χρησιμοποιείται στα βερνίκια νυχιών. Πράγματι τα συμπτώματα που αναφέρετε (έντονος πόνος, ερυθρότητα, εξανθήματα στο λαιμό που προφανώς ακουμπήσατε με τα χέρια σας) θα μπορούσαν να οφείλονται σε αυτό που ονομάζεται αλλεργική δερματίτιδα εξ επαφής. Η αλλεργική δερματίτιδα εξ επαφής που οφείλεται ...

περισσότερα »

ΕΡΩΤΗΣΗ: Καλησπερα γιατρε, το προβλημα μου ειναι οι βαφες μαλλιων. Βάφω τα μαλλια μου 20 χρονια, αλλά τα τελευταια 10 χρονια μου έχει παρουσιαστει αλλεργια! Μετα τη βαφη εχω πολυ μεγαλη φαγουρα για 3 μερες και μου πρηζονται και αδενακια στο αυχενα! Πριν 40 μερες αποφασισα μετά από καιρό να να τα βαψω και μου βγηκε ξινο! Ειχα παρα πολυ έντονα συμπτώματα για 5 μερες. Ακομα και τωρα δεν εχουν φυγει αλλα εχουν μειωθει. Τι με συμβουλευετε γιατρε?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πιθανότατα έχετε μιας μορφής αλλεργία που λέγεται δερματίτιδα εξ επαφής. Προφανώς κάποιο συστατικό στις βαφές γίνεται αντιληπτό ως αλλεργιογόνο από το δέρμα, το οποίο ακολούθως εμφανίζει τα συμπτώματα που περιγράφετε. Το πιο συχνό αίτιο είναι μια ουσία που λέγεται PPD (paraphenylenediamine) και που περιέχεται στις περισσότερες βαφές (ειδικά σε αυτές που κυκλοφορούν ως σετ με δύο διαφορετικά μπουκαλάκια – ...

περισσότερα »

ΔΕΡΜΑΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ

ΔΕΡΜΑΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ

Οι δερματικές δοκιμασίες συνίστανται στην εισαγωγή ελάχιστης ποσότητας από ειδικά εκχυλίσματα στο δέρμα του ασθενούς και η παρακολούθηση της πρόκλησης ενδεχόμενης αντίδρασης. Σε αυτήν την περίπτωση επιβεβαιώνεται ότι ο ασθενής αναγνωρίζει την ουσία που του χορηγήθηκε ως αλλεργιογονική και τότε λέγεται ότι είναι ευαισθητοποιημένος. Προσοχή! Ευαισθητοποιημένος δε σημαίνει και απαραίτητα αλλεργικός. Αυτό κρίνεται από τον Αλλεργιολόγο μετά από συνεκτίμηση πολλών ...

περισσότερα »

ΠΡΩΚΤΟΚΟΛΙΤΙΔΕΣ

ΠΡΩΚΤΟΚΟΛΙΤΙΔΕΣ

Ένα όχι σπάνιο σύμπτωμα της βρεφικής ηλικίας είναι η ύπαρξη αίματος, συνήθως αναμεμιγμένου με βλέννη, στα κόπρανα του παιδιού. Όταν αυτή δεν είναι αποτέλεσμα κάποιας ιογενούς γαστρεντερίτιδας, ή διαρκεί περισσότερο από λίγες μέρες, θα πρέπει να αποκλειστεί η διάγνωση της αλλεργικής πρωκτοκολίτιδας. Σε αυτήν την ιδιότυπη και παροδική αλλεργία, κάποιο τροφικό αλλεργιογόνο προκαλεί αλλεργική φλεγμονή στο τελευταίο τμήμα του εντέρου, ...

περισσότερα »
Scroll To Top