Γεια σας, θα ήθελα σας παρακαλώ μια μικρή βοήθεια. Είμαι 22 χρόνων. ‘Οταν ήμουν μικρή είχα παρουσιάσει δύο φορές αλλεργικό σοκ εξαιτίας μιας αντιβίωσης την μια φορά και τη δεύτερη εξαιτίας των πεύκων που είχαμε στο σχολικό περιβάλλον και εκείνες τις μέρες τα είχαν ψεκάσει. Πριν από δέκα ημέρες παρουσίασα ξανά αλλεργικό σοκ και για τρεις ημέρες έπαιρνα κορτιζόνη από ορό. Στη συνέχεια οι γιατροί μου έδωσαν να παίρνω 1 αντιισταμινικό καθε πρωί και βράδυ και κορτιζόνη το πρωί . ‘Επειτα από 7 ημέρες αν παραλήψω για κανένα δύωρο τα χάπια εμφανίζονται πομφοί και έχω φαγούρα σε διάφορα σημεία του σώματος. Να σημειώσω ότι μετά από 3 ημέρες διέκοψα το αντιισταμινικό που έπαιρνα το βράδυ γιατί μου προκαλούσε πονοκέφαλο. Το πρωί που ξύπνησα εξαιτίας της φαγούρας είχα φάει πριν 3 ώρες περίπου μια μπανάνα ενώ το προηγούμενο βράδυ είχα πιει ένα ποτό. Ποτό πίνω συχνά καθώς συχνά τρώω και μπανάνες χωρίς να έχω πρόβλημα. Πότε μπορώ να κάνω κάποιο τεστ αλλεργίας; Πρέπει να σταματήσω τα χάπια για να το κάνω;

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.

Στο ιστορικό σας αναφέρετε συνολικά τρία περιστατικά τα οποία χαρακτηρίζετε ως “αλλεργικό σοκ”. Πράγματι πολύ συχνά οι ασθενείς χρησιμοποιούν καταχρηστικά αυτόν τον όρο. Ωστόσο πρέπει να γνωρίζετε ότι το αλλεργικό σοκ είναι μια πολύ συγκεκριμένη και πολύ σοβαρή, δυνητικά θανατηφόρα ιατρική διάγνωση.Θα προσπαθήσω να σας “ξεκαθαρίσω” λίγο τις ιδέες.

1) Αναφέρετε αλλεργική αντίδραση στην παιδική ηλικία μετά από τη λήψη αντιβίωσης. Είναι αλήθεια ότι τα αντιβιοτικά μπορούν να είναι αιτία πολύ σοβαρής αλλεργικής αντίδρασης και ενίοτε να προκαλέσουν και αλλεργικό σοκ. Πολύ συχνά όμως, ιδίως στην παιδική ηλικία, μπορεί να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια κάποιας λοίμωξης για την οποία χορηγείται και αντιβίωση τα λεγόμενα “αθώα” εξανθήματα τα οποία σε καμία περίπτωση δεν προκαλούν αλλεργικό σοκ. Θα πρέπει λοιπόν να επισκευθείτε αλλεργιολόγο ο οποίος θα καταγράψει με λεπτομέρεια το περιστατικό, θα σας ζητήσει αιματολογικές εξετάσεις και θα σας κάνει δερματικά τεστ ώστε να μπορέσει να σας δώσει σαφείς οδηγίες για τα αντιβιοτικά που μπορείτε να λαμβάνετε με ασφάλεια.

2) Σε ό,τι αφορά το δεύτερο περιστατικό που αναφέρετε ως “αλλεργικό σοκ” εξαιτίας των πεύκων πρόκειται για μια ακόμα πολύ συχνή παρεξήγηση. Την εποχή της άνοιξης πάνω στα πεύκα κάνουν τις φωλίες τους οι κάμπιες του πεύκου (Thaumetopoea pityocampa Schiff). Τα τριχίδια της κάμπιας προκαλούν δερματίτιδα εξ επαφής που εκδηλώνεται συνήθως με έντονα κνησμώδες εξάνθημα το οποίο υποχωρεί συνήθως μετά από κάποιες μέρες. Δεν προκειται για κάτι επικίνδυνο και σε καμία περίπτωση δεν προκαλεί αλλεργικό σοκ.

3) Το πρόσφατο περιστατικό που αναφέρετε και πάλι ως “αλλεργικό σοκ” ιατρικά χαρακτηρίζεται ως οξεία κνίδωση, είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στον γενικό πληθυσμό και συχνά εμφανίζεται κατά τη διάρκεια μιας λοίμωξης. Δεν πρόκειται για αλλεργία, δεν είναι κάτι επικίνδυνο και αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά με αντιισταμινικά ενώ η χρήση κορτιζόνης δεν είναι απαραίτητη. Σε περίπτωση που τα συμπτώματα διαρκούν πάνω από έξι εβδομάδες θα σας συμβούλευα να επισκευθείτε αλλεργιολόγο για μια ολοκληρωμένη διάγνωση και αντιμετώπιση.

 

Σημείωση allergikos.gr: Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις του κοινού σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν την εξατομικευμένη ιατρική προσέγγιση και αντιμετώπιση.



            
Print Friendly, PDF & Email
Scroll To Top