ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχω παρουσιάσει αλλεργία σε όλες τις κατηγορίες αντιβιώσεων και ανησυχώ ιδιαίτερα. Τι θα γίνει εάν χρειαστεί να πάρω οπωσδήποτε αντιβίωση;

Απάντηση:

Αυτό που περιγράφετε είναι εξαιρετικά σπάνιο. Η εμφάνιση εξανθήματος ενώ γίνεται αντιβιοτική θεραπεία, δεν είναι απαραίτητα φαρμακευτική αλλεργία. Το να λέτε ότι έχετε παρουσιάσει αλλεργία σε όλες τις κατηγορίες αντιβιοτικών, σημαίνει ότι αυτή είναι διάγνωση που έγινε από αλλεργιολόγο μετά από ενδελεχές ιστορικό και διαγνωστικές δοκιμασίες. Αν αυτό δεν ισχύει, τότε η συμβουλή είναι να απευθυνθείτε σε αλλεργιολόγο για να ακολουθηθεί η παραπάνω διαδικασία, και να σας δώσει εναλλακτικές.

Ακόμα και για τους ασθενείς με πραγματική φαρμακευτική αλλεργία σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες φαρμάκων και εφόσον δεν υπάρχουν εναλλακτικές, υπάρχουν τρόποι να χορηγηθούν τα φάρμακα στα οποία είναι αλλεργικοί με ειδικά πρωτόκολλα απευαισθητοποίησης, δηλαδή χορήγησης του φαρμάκου σε ελεγχόμενο περιβάλλον από πολύ μικρές δόσεις που σταδιακά αυξάνονται.

Ειρήνη Ρουμπεδάκη

Αλλεργιολόγος

Σημείωση allergikos.gr: Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις του κοινού σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν την εξατομικευμένη ιατρική προσέγγιση και αντιμετώπιση.

Print Friendly, PDF & Email
Scroll To Top