δερματιτιδα

Κοριοί – ένας κακός μπελάς…

Κοριοί – ένας κακός μπελάς…

Τα ενδοοικιακά έντομα (bed bugs – κοριοί) (Cimex lectularius – Cimicidae) αποτελούν ολοένα και αυξανόμενο πρόβλημα τα τελευταία χρόνια, ακόμη και στις «δυτικού τύπου» κοινωνίες. Πρόκειται για μικρά έντομα, χωρίς φτερά, που τρέφονται με αίμα θερμόαιμων ζώων (επομένως και των ανθρώπων) και κυρίως βρίσκονται σε στρώματα, πολυθρόνες, καναπέδες κ.λπ. Ποικίλουν σε μέγεθος αλλά σε κάθε περίπτωση, και αντίθετα από τα ...

περισσότερα »

ΕΡΩΤΗΣΗ: Είμαι 31 ετών και εδώ και χρόνια έχω προβλήματα με φαγούρα μέχρι σημείου να γδέρνω το δέρμα μου. Δεν έχω πάει σε κάποιο δερματολόγο, νομίζω ότι με ενοχλούν τα σαμπουάν και τα αφρόλουτρα. Τί με συμβουλεύετε;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αντιμετωπίζετε πρόβλημα χρόνιου κνησμού ο οποίος αφορά σε πάρα πολύ κόσμο και έχει πολλά αίτια. Βασικό στοιχείο για τη διάγνωση είναι αν υπάρχει κάποιο εξάνθημα στο δέρμα σας το οποίο προκαλεί τον κνησμό ή αν, αντίθετα, αυτό είναι απόλυτα υγιές. Δε γνωρίζουμε για παράδειγμα αν έχετε ξηροδερμία, αν λαμβάνετε φάρμακα (κυρίως αντιϋπερτασικά), το ατομικό αναμνηστικό σας, το οικογενειακό ιστορικό ...

περισσότερα »

ΕΡΩΤΗΣΗ: Εδώ και δυο μήνες είχα εντοπίσει μικρές φουσκάλες στο μικρό δάκτυλο του δεξιού χεριού. Με τον καιρό αυξήθηκαν και τώρα έχουν απλωθεί και σε δεύτερο δάχτυλο, στο κέντρο της παλάμης μου αλλά και στο μικρό δάχτυλο του αριστερού χεριού.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το εξάνθημα που περιγράφετε είναι συμβατό με δισιδρωσικό έκζεμα. Παρατηρείται χαρακτηριστικά στις μεσοδακτύλιες πτυχές και, σε πιο έντονες μορφές, και στις παλάμες. Έχει τη μορφή μικρών φουσκάλων που μπορεί να σπάσουν και να βγει διαυγές υγρό, με έντονο κνησμό. Μπορεί να υπάρχει τόσο σε χέρια όσο και πόδια και η αιτιολογία του ουσιαστικά είναι άγνωστη. Παλαιότερα θεωρείτο ότι σχετίζεται ...

περισσότερα »

ΕΡΩΤΗΣΗ: Θέλω να βάψω τα μαλλιά μου (τα οποία δεν έχω βάψει ποτέ) αλλά φοβάμαι μη πάθω καμία αλλεργία ή αλλεργικό σοκ γιατί ακούω διάφορα τελευταία… Αν πάρω Ζιρτέκ μειώνονται οι πιθανότητες; Θέλω να τα βάψω με βαφή απο το φαρμακείο της appivita. Ευχαριστώ πολύ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ευχαριστούμε για την επικοινωνία. Οι βαφές των μαλλιών είναι αλήθεια ότι σε μερικές περιπτώσεις προκαλούν αλλεργική δερματίτιδα εξ επαφής. Αυτή οφείλεται συνήθως στην ουσία PPD η οποία και επιτρέπει τη «μονιμοποίηση» της βαφής. Η ίδια ουσία υπάρχει και στο μελάνι των tattoo. Αντίθετα, τα χρωμοσαμπουάν, που δεν είναι μόνιμα, δεν περιέχουν PPD και επομένως η πιθανότητα αλλεργίας είναι ακόμα ...

περισσότερα »

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχω αλλεργία στα ψεύτικα σκουλαρίκια αλλά παρόλα αυτά υπάρχουν κάποια που μου αρέσουν και θέλω να τα φοράω. Τι να κάνω ώστε να μην προκαλείται ερεθισμός;

Απάντηση: Η αλλεργία στα μεταλλικά σκουλαρίκια και γενικά στα κοσμήματα οφείλεται συνήθως στο νικέλιο, που προκαλεί αλλεργική εξ επαφής δερματίτιδα, οπότε ο χρυσός κανόνας είναι να γίνει αποφυγή της άμεσης επαφής του κοσμήματος με το δέρμα. Ο μόνος τρόπος λοιπόν να μην προκαλούνται δερματικές βλάβες είναι να μην τα φοράτε, και αυτή είναι η σωστότερη συμπεριφορά. Αν δεν μπορείτε να το ...

περισσότερα »

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πριν από 10 μήνες έκανα ένα μονοχρωματικό τατουάζ (μαύρο) και έχω την εντύπωση οτι οι χρωστικές μου δημιουργούν αλλεργίες (πριν από 5 μήνες έπαθα δερματίτιδα από βαφή μαλλιών και πριν από δερματίτιδα στο πρόσωπο μετά από θεραπεία με οξέα). Αν το αφαιρέσω χειρουργικά ή με laser οι αλλεργίες θα φύγουν? και 2ο πώς μπορώ να δω αν όντως μου έχει δημιουργήσει αλλεργία η χρωστική;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η περίπτωση να σας έχει δημιουργηθεί αλλεργία μετά το τατουάζ είναι υπαρκτή. Το είδος αυτό της αλλεργίας προκαλεί δερματίτιδα εξ επαφής σε οποιαδήποτε ουσία περιέχει το συγκεκριμένο αλλεργιογόνο, στο οποίο έχετε ευαισθητοποιηθεί (πιθανώς μέσω του τατουάζ). Αν θέλετε να διερευνήσετε την υπόθεση της αλλεργίας (να βρείτε την υπεύθυνη ουσία, ώστε να ξέρετε τι να αποφεύγετε), θα πρέπει να απευθυνθείτε ...

περισσότερα »

ΕΡΩΤΗΣΗ: Καλησπερα γιατρε, το προβλημα μου ειναι οι βαφες μαλλιων. Βάφω τα μαλλια μου 20 χρονια, αλλά τα τελευταια 10 χρονια μου έχει παρουσιαστει αλλεργια! Μετα τη βαφη εχω πολυ μεγαλη φαγουρα για 3 μερες και μου πρηζονται και αδενακια στο αυχενα! Πριν 40 μερες αποφασισα μετά από καιρό να να τα βαψω και μου βγηκε ξινο! Ειχα παρα πολυ έντονα συμπτώματα για 5 μερες. Ακομα και τωρα δεν εχουν φυγει αλλα εχουν μειωθει. Τι με συμβουλευετε γιατρε?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πιθανότατα έχετε μιας μορφής αλλεργία που λέγεται δερματίτιδα εξ επαφής. Προφανώς κάποιο συστατικό στις βαφές γίνεται αντιληπτό ως αλλεργιογόνο από το δέρμα, το οποίο ακολούθως εμφανίζει τα συμπτώματα που περιγράφετε. Το πιο συχνό αίτιο είναι μια ουσία που λέγεται PPD (paraphenylenediamine) και που περιέχεται στις περισσότερες βαφές (ειδικά σε αυτές που κυκλοφορούν ως σετ με δύο διαφορετικά μπουκαλάκια – ...

περισσότερα »

ΑΛΛΕΡΓΙΟΓΟΝΑ ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ

ΑΛΛΕΡΓΙΟΓΟΝΑ ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ

Αυτά είναι αλλεργιογόνα που προκαλούν συμπτώματα στο δέρμα με την απλή επαφή. Ο κατάλογος είναι ατελείωτος, με εκπροσώπους χιλιάδες φυσικές και συνθετικές ουσίες, με τις οποίες ερχόμαστε αρκετά συχνά σε επαφή, ώστε να γίνουμε αλλεργικοί. Τα πιο συχνά παραδείγματα είναι το νικέλιο και άλλα μεταλλικά στοιχεία που υπάρχουν σε πλήθος αντικειμένων που φοράμε ή χρησιμοποιούμε, ουσίες που περιέχονται σε καλλυντικά, ...

περισσότερα »
Scroll To Top